Obdržel jsem zprávu, že jsem vyčerpal datový limit OneDrive, nebo mailboxu.
V první řadě si zkontrolujte, kolik místa máte k dispozici. Podívejte se na ikonu OneDrive - pokud je ikona oranžová, blížíte se limitu, pokud je červená, limit jste překročili. Pro OneDrive i Outlook/Exchange online platí stejné doporučení, a to, zastavit synchronizaci, uvolnit místo od nepotřebných položek a vyprázdnit koš. V případě, že tato opatření nepovedou ke zlepšení situace, kontaktujte lokální podporu své fakulty/součásti, abyste zjistili, jaké další možnosti jsou v nabídce.
Přišla mi zpráva o zadržení emailu karanténou. Co s tím?
Začala Vám běžet 30 denní lhůta, do které se musíte rozhodnout, zda Vám uvedený email má být pomocí odkazu ve zprávě o zadržení email doručen, nebo ne. Případně na stejném místě můžete daného odesílatele autorizovat, že si od něj přejete obdržet budoucí emaily bez přísnější kontroly antispamového systému. Nebo ho případně trvale zablokovat.
Co se stane s mými daty, když z univerzity odejdu?
Až 4 měsíce po skončení vztahu k UK, můžete služby nadále používat, po 4 měsících dojde k redukci služeb pouze na službu emailu (včetně odstranění uživatelských dat, krom emailů) a po dalších 3 měsících dojde k deaktivaci i emailové služby, včetně odstranění emailů. Data které máte uložené ve společném prostoru, např. v MS Teams, nebo SharePointu, se mazání nedotkne. Pokud je to nutné, je možné požádat fakultní IT podporu o zachování uživatelských dat i po konci vztahu k UK.
Je pro mne používání M365 cloudu povinné?
Pokud jste studentem Matematicko-fyzikální fakulty nebo Fakulty tělesné výchovy a sportu, dotýkají se Vás fakultní opatření v souvislosti se studentskými emaily, podrobnosti naleznete zde.
Mohu si přesměrovat poštu M365?
Ano, svůj email v celouniverzitním tenantu si můžete přesměrovat, Univerzita však v případě přesměrování nemůže garantovat doručení emailů do přesměrovaných účtů. Email je považován za doručený, pokud je doručen do celouniverzitního prostředí M365, přesměrováním na sebe berete riziko případně ztráty/nedoručení emailové zprávy způsobené přesměrováním mimo univerzitní M365 prostředí. Návod pro přesměrování pošty najdete v sekci návody.
Na koho se mohu obrátit v případě potíží se službami M365?
V případě problémů s přihlášením či některou ze služeb celouniverzitního M365 cloudového prostředí se vždy obracejte na Vaší fakultní podporu.
V případě potřeby se na nás prosím obraťte prostřednictvím centrálního ServiceDesku, nebo kontaktujte svou lokální IT Podporu.
Některé odkazy na tomto portálu mohou vyžadovat přihlášení.