Vážené uživatelky, vážení uživatelé,
dne 16. května 2025 došlo k havárii databáze serveru, který zajišťuje správu cloudových služeb Microsoft 365 na univerzitě. Tato situace mohla potenciálně ovlivnit nastavení přesměrování e-mailových schránek některých uživatelů.
Abychom zajistili správnou funkčnost vašeho e-mailového prostředí, doporučujeme vám prověřit nastavení přesměrování ve vašem mailboxu v prostředí Microsoft 365.
Otevřete si webové rozhraní https://outlook.office.com/ a přihlaste se svým školním e-mailem a údaji do CASu.
V pravém horním rohu webu klikněte na ikonu ozubeného kola Nastavení.
Do vyhledávacího pole napište začátek slova přeposílání a klikněte na nabízenou volbu Přeposílání.
V zobrazeném okně zkontrolujte zašktnutí políčka Povolit přeposílání a zkontrolujte, zda je uveden váš hlavní používaný e-mail, na který chcete zprávy přeposílat.
Důležité: Ověřte, zda máte zaškrtnuté políčko Ukládat kopie přeposílaných zpráv. Díky tomu uvidíte v cloudovém kalendáři např. v Teams schůzky, kam jste byli pozvaní a budou fungovat další propojení.
Uděláte-li nějakou změnu, zcela dole v okně klikněte na tlačítko Uložit.
Důležité: Přesměrování e-mailu není garantovaná služba. Dokonce se může se stát, že se zpráva v rámci přesměrování ztratí. Pokud si však necháte aktivní volbu Ukládat kopie přeposílaných zpráv v nastavení přesměrování, své zprávy stále naleznete v původní schránce celouniverzitního tenantu.
Děkujeme za vaši spolupráci a pochopení. Za případné potíže se vám omlouváme.
S úctou,
Briežnik Michal
Vedoucí cloudového oddělení
Ústavu výpočetní techniky